FANDOM

Vampiir on müütiline või folkloorne olend, kes toitub inimeste või loomade verest. Tavaliselt on vampiiriks hiljuti surnud inimese laip, mis on reanimeeritud või muudetud surematuks teatud viisidel.

Vampiiridel olevat palju üleloomulikke võimeid. Tuntumate uskumuste kohaselt suudavad nad lennata, end nahkhiirteks muuta, ning on inimestest palju tugevamad. Vampiirid suutvat ka inimest, kelle verd nad joonud on, vampiiriks muuta.

Vampiiride tapmiseks olevat mitmeid viise. Tuntumad neist on puuvaia löömine läbi vampiiri südame, tema jätmine päikese kätte, siseelundite eemaldamine ja vampiiri põletamine ning keeva vee valamine vampiiri haua kõrvalisse auku. Samuti hõbekuulidega tulistamine.

Vampiiride eemalepeletamiseks pidavat aitama küüslauk, püha vesi, hõbedast esemed, ristid, piiblid või Taaveti täht.

Õigeusu uskumuste järgi ei lahku pärast surma hing kehast 40 päeva jooksul. Mõnel pool kaevati surnud sellepärast 3–7 päeva pärast üles ja kui surnukeha polnud hakanud kõdunema, löödi neile puuvai südamesse, et vältida inimese muutumist vampiiriks.

Also on FANDOM

Random Wiki