FANDOM

Vöötkood (inglise keeles bar code/barcode) on kodeerimissüsteem, mis esitab muutuva paksuse ja sammuga püstkriipsudest märke. Vöötkoodi loetakse optilise skaneerimisega ("vöötkoodilugeja").

Vöötkoodi idee tekkis 1948. aaastal, kui Philadelphias asuva Drexeli tehnoloogiainstituudi tudeng Bernard Silver juhtus kuulma ärimehe soovi, et arendataks välja süsteem, mis võimaldaks automaatselt välja lugeda infot iga supermarketis müügil oleva eseme kohta. Lõpuks töötaski ta koos Norman Woodlandiga välja vöötkoodide süsteemi. Seda hakati kasutama juba 70. aastatel, kuigi üldiselt levis see alates 1981. aastast. Siis andis Kaitseministeerium käsu, et kõik relvatööstuse tooted peavad kohustuslikus korras olema märgistatud vöötkoodiga. Mõned vandenõuteoreetikud on pidanud seda fakti, et UPC USA sõjaväelastele nii oluline oli, kahtlaseks. Tänapäeval on 95 % läänemaailma kaupadest märgistatud vöötkoodiga.

Mõned ultraparempoolsed usulahud on vöötkoodid kuulutanud Saatana kätetööks. Johannese Ilmutuseraamatus seisab (13:16-18): Ja tema teeb, et kõik, nii pisukesed kui suured, nii rikkad kui vaesed, nii vabad kui orjad, võtavad märgi oma parema käe peale või oma otsaesisele, ja et ükski muu ei saa osta ega müüd kui aga see, kellel on see märk: metsalise nimi või tema nimede arv. Siin on tarkus! Kellel on mõistust, see arvaku ära metsalise arv; sest see on inimese arv. Ja tema arv on kuussada kuuskümmend kuus.

UPC Vöötkoodid koosnevad 12 numbrist, mille jaotavad kahte ossa piiravad jooned: alguses, keskel ja lõpus. Neid piiravaid jooni nimetatakse valvetriipudeks. Kuigi neil endil UPC süsteemis mingit arvulist väärtust ei ole, siis väljaprinditult ja laiendatult on nad samasugused nagu vöödid, mis UPC-süsteemis tähistavad arvu 6. See tähendab, et iga vöötkood sisaldab kolme kuut - 666.

Välja on ilmunud ka moderniseeritud vöötkoodid, mis saldavad tähte F või H. On väidetud, et Ilmutuseraamatu läkituse järgi tähistavad need kohta, kuhu on jäädvustatud inimese kehal metsalise märk: F - otsaesine (forehead) ja H - käsi (hand).

Also on FANDOM

Random Wiki