FANDOM

Rooma Klubi on 1968. aastal Roomas asutatud mõttekoda. Kirjeldab end kui "mõttetalgute keskkond ning uurimiskeskus, mis keskendub loovusele ja algatusvõimele". See on grupp teadlasi, ökonoomikuid, majandusinimesi, kõrgetasemelisi avaliku sektori töötajaid, valitsusjuhte ja endisi valitsusjuhte üle maailma. Rooma Klubi on asutatud itaalia ärimehe Aurelio Peccei poolt eesmärgiga tegeleda suuremate probleemidega, kui suudavad tegeleda praegused liiga kitsa valdkonna uurimiskeskused või valitsused, mis on liialt osakondadeks jagatud.

Rooma Klubi uurib tänaseid globaalseid probleeme ja võimalikke tulevikutsenaariume, mõistmaks mis on toimumas, ning soovitamaks tegutsemist mitmetel tasanditel - indiviidist kuni valitsusteni. Klubi liikmed jagavad usku, et iga inimene on võimeline andma oma panuse ühiskondade parandamiseks.

Klubi tellib globaalprobleemide teemal raporteid teadlastelt. Nende põhjal on ilmunud seeria mõjukaid raamatuid.

"Kasvu piirid" ("Limits to Growth") on Rooma Klubi tuntuim raamat aastast 1972. Selle uuendatud versioon "Limits to Growth: the 30 year update" ilmus 2004. aastal.

Viimane aastakokkusaamine toimus 11–12. oktoobril 2004 Helsingis. Konverents kandis nime Limits of Ignorance: The Challenge of Informed Humanity.

2001. aasta 9. jaanuaril asutati ka Eesti Rooma Klubi.

Rooma Klubi raporteid Edit

  • Jay W. Forrester - World Dynamics (1971)
  • D.H.Meadows - The Limits to Growth (Kasvu piirid) (1972)
  • M.Mesarovic, E.Pestel - Mankind at the Turning Point (1974)
  • J.Tinbergen et al. - Reshaping the International Order (1976)
  • D.Gabor et al. - Oltro l’eta delle spreco (Pärast pillamisajastut) (1976)
  • E.Laszlo et al. - Goals for Mankind (1977)
  • Th.Montbrial. - L’energie: le compte a rebours (Energia: vastuarve) (1978)
  • J.Botkin, M.Elmandjira, M.Malita. No limits to Learning. (1979)
  • M.Guernier. - Tiers Monde: trois quarts du monde (Kolmas maailm: kolmveerand inimkonnast) (1980)
  • B.Hawrylyshyn. - Road Maps to the Future. (1980)

Organisatsioon Edit

Kaaspresidendid septembrist 2007: Ashok Khosla, Eberhard von Koerber

Teisi aktiivseid liikmeid: Benjamin Bassin, Hollandi kuninganna Beatrix, Juan Luis Cebrian, Orio Giarini, Talal Halman, Fernando Henrique Cardoso, José Sarney, Javier Solana, Manmohan Singh, Kamal Hossain, Esko Kalimo, Martin Lees, Roberto Peccei, Maria Ramirez Ribes, Viktor Sadovnitši, Keith Suter, Majid Tehranian, Raoul Weiler, Anders Wijkman ja Mihhail Gorbatšov.

Kriitika Edit

Rooma klubi seisukohtades on leitud uusmaltusiaanlikke väiteid. Klubi on süüdistatud ka liigses elitaarsuses ja Euroopa-kesksuses, samuti poliitilises pahempoolsuses.

Mitmed vandenõuteooriad on pidanud Rooma klubi salajaseks võimukeskuseks.Mall:Lisa viide

VälislingidEdit

Also on FANDOM

Random Wiki