FANDOM

Marilyn Monroe (sünninimega Norma Jeane Mortenson, ristinimega Norma Jean Baker; 1. juuni 1926 Los Angeles, California osariik – 5. august 1962 Los Angeles, California osariik) oli USA näitlejanna, laulja ja modell. Teda on nimetatud 20. sajandi üheks kuulsaimaks aktrissiks ja seksisümboliks.

Lapsepõlv Edit

Monroe sündis Los Angeleses, Gladys Pearl Bakeri kolmanda lapsena.[1] Monroe isaks märgiti sünnitunnistusel Edward Mortenson, kes oli enne Gladyse rasestumist temast juba lahku läinud. Arvatakse, et Gladys kasutas Mortensoni nime Marilyni tõelise, abieluvälise isa varjamiseks.[2] Kogu oma elu keeldus Marilyn Mortensoni enda isana tunnistamast.[3]

Kuna Gladys Baker'i elu oli ebastabiilne ning ta oli pidevalt rahalises hädas, elas Marilyn kuni 7. aastaseks saamiseni Albert ja Ida Bolenderi juures. Vahepeal ostis Gladys endale maja ning Marilyn elas mõnda aega ema juures, kuni viimane vaimselt kokku varises ja haiglasse läks. Nüüd määrati Marilyni hooldajaks Gladyse parim sõbranna Grace McKee, kes oli esimesena Marilynile öelnud, et "temast saab tähtis naine... filmistaar".

9 aastaselt saadeti Marilyn Los Angelese orbudekoju, kuna Grace abiellus. Kahe aasta pärast võttis Grace ta enda juurde tagasi. Kui ta aga koos abikaasaga idasse kolisid, ei võtnud nad Marilyn kaasa vaid panid ta tuttavale poisile James Dougherty'le mehele. Abielu kestis 1942 kuni 1946 aastani, kui Marilyn otsustas karjäärile pühenduda.

Karjäär Edit

See artikkel on pooleli.

Surm Edit

 Pikemalt artiklis Marilyn Monroe surm

5. augustil 1962 (kaks ja pool kuud pärast Kennedy sünnipäeval esinemist) leidis Monroe majahoidja Eunice Murray ta kodust linade vahelt surnuna. Monroe oli surma hetkel 36 aastane. Ta oli oma voodis ihualasti, tualettlaual seisi tühi tugevatoimeliste uinutite purk. Kõik tundemärgid osutasid sellele, et Monroe oli endalt ise elu võtnud.

Paljude salanõuteoreetikute meelest on just nii selgepiiriliste tõendite tõttu Mariliny enesetapp kahtlane. Tema mõrvamiseks oleks motiiv olnud paljudel: JFKl, Robert F. Kenndeyl, organisatsioonidel nagu CIA ja FBI, maffial. Arvatakse, et Monroe oli pidevalt CIA ja FBI silma all olnud kui võimalik ohuallikas riigi julgeolekule ja presidendi reputatsioonile.

Kennedyte perekond oli lubanud kanda 600 000 dollarit Marilyni ema Gladys Bakeri kontole, mille kasutusõigus oli Marilynil. Pärast näitlejanna surma oli leping tühistatud. Vaidlused dokumentide autentsuse üle kestavad siiani, kuigi nii paberi, tindi kui ka allkirjade analüüsid näitavad, et need on ehtsad.

Viitamistõrge: <ref>-märgendid on olemas, aga <references/>-märgend puudub.

Also on FANDOM

Random Wiki