FANDOM

Thomasmantell 180x260.jpg

Thomas Mantell

Mantelli UFO intsident oli üks esimesi UFO-jutustusi, mis laiema avalikkuse ette jõudis. Väidetava UFO jälitamise käigus sai surma 25-aastane lennuväe kapten Thomas F. Mantell.

Ajaloolase David Michael Jacobsi meelest märgib intsident muutust avalikkuse suhtumises UFOdesse. Seni käsitleti UFOsid meedias pinnapealselt ja nendega seonduvad uudised paigutati "veidruste" rubriiki, kuid inimese dramaatiline surm muutis kogu teema palju tõsiseltvõetavamaks. Samuti sai paljudele selgeks, et UFOde näol ei ole alati tegu sõbralike olenditega.

Ülevaade juhtunust Edit

Mantell oli kogenud piloot, kokku oli ta õhus veetnud 2167 tundi. Tema õe sõnul oli Mantelli austatud tema osa eest Normandia lahingus Teises maailmasõjas.[1].

7. Jaanuaril 1948 sai Fort Knoxi lennuväli Kentuckys maantepatrullidelt Owensboros, Irvingtonis ja Maysvilles teateid ebatavlise ringikujulise objekti kohta, mis oli umbes 90 meetrise läbimõõduga ja suundus läände.

Umbes 13:45 nägi Fort Knoxi valvetornist objekti seersant Quinton Blackwell. Seda kinnitavad veel kaks tornis viibinud inimest. Taldrikut kirjeldati kui "väga valget" ja "suurusega umbes veerand täiskuust".

Õhus olid juba 4 F-51 hävitajat, ühte juhtis Mantell. Neil kästi objektile läheneda, samas kui seersant Blackwell pidevalt raadiokontakti hoidis. Kuna ühes hävitajas oli liiga vähe kütust, pidi see maanduma. Õhujõudude kapten Edward J. Ruppelt märgib, et Mantelli sõnad olevat erinenud valvetorni meeste sõnadest: tema kirjeldas objekti kui "metalset ja kohutavat", kuigi teised vaidlevad, kas Mantell tegelikult ütles seda või mitte.[2].

Kaks pilooti, kes Mantelli saatsid, ütlesid, et objekt olevat identifitseerimiseks liiga väike. Mantell eiras soovitust kõrgust langetada, et objektist paremat ülevaadet saada. Teised piloodid loobusid objekti jälitamisest, kui olid jõudnud 6900 meetri kõrgusele (vaid ühel neist oli hapnikumask ja sealgi tuli hapnikust puudu). Vastavalt Õhujõudude hilisemale informatsioonile kaotas Mantell 7600 meetri kõrgusele jõudes hapnikupuudusest teadvuse ning kukkus koos lennukiga alla.

Intsidendi uurimine Edit

Mantelli intsidenti hakkas kohe uurima "Project Sign", mis oli Õhujõudude poolt loodud uurimisgrupp UFO-juhtumite jaoks. Grupp ei jõudnud kunagi järeldusele, mis täpselt oli juhtunud, kuigi ühe teooria kohaselt oli Mantell planeet Veenuse tähte ekslikult UFOks pidanud ja kõrguse tõstmisel piiritunde kaotanud. Hiljem teooriast taganeti, sest maa pealt vaadatuna oli Veenus peaaegu nähtamatu ning seda ei oleks kuidagi saanud UFOks pidada.

Teisi teooriaid Edit

Astronoomiaprofessor J. Allen Hynek pakkus välja teooria, et Mantell pidas Mereväe "Skyhooki" ilmastikuõhupalli eksikombel UFOks. Õnnetuse ajal olid need õhupallid saladuskatte all, tehtud peegeldavast alumiiniumist ja olid umbes 30 meetrise läbimõõduga, ning umbes selline asi võis kattuda Mantelli kirjeldusega objektist. Samal päeval lasti mitmed sellised õhupallid lahti Fort Knoxist 240 km kaugusel Ohios. Ufoskeptiku Philip Klassi meelest on tõenäoline, et tuul ühe sellise Fort Knoxini kandis.

On ka märgitud, et kuigi Mantell oli kogenud piloot, siis F-51 tüüpi hävitajatega oli ta suhteliselt kogenematu.

Välislingid Edit

Vaata ka Edit

Viited Edit

  1. http://www.virtuallystrange.net/ufo/ufoupdates/listers/mantell3.html Mantell Pt 3
  2. "Project Sign and the Estimate of the Situation".

Also on FANDOM

Random Wiki