FANDOM

 Vaata ka artiklit Inimeste Tempel

Jonestown (ametliku nimega Peoples Temple Agricultural Project, umbes "Inimeste põllumajandusliku projekti pühakoda/tempel") oli kogukond Loode-Guyanas, mille moodustasid Jim Jonesi juhitud ususekti "Inimeste Templisse" kuuluvad inimesed.

Jones, ise Ku Klux Klani liikme poeg, oli hakanud jutlustama parema maailma loomisest, rassidevahelisest üksmeelest ja pidas ennast nii Jeesuse kui Vladimir Leninini inkarnatsiooniks. Ta oli Inimeste Templi asutanud Californias Ukiah's. Levisid kuuldused, et Templist lahkujaid tabab karistus ja mõnikord isegi surm, anonüümsuse säilitamiseks otsustas Jones oma sekti San Franciscosse üle viia. Sealgi jätkas ajakirjandus tema jahtimist ning 1977. aastal viis Jones Templi üle Lõuna-Ameerika džunglisse. Sekti liikmed järgnesid talle ning nii rajatigi Guyanas Jonestown, kus seaduseandjaks oli Jones ise.

Ettekanded Jonestownis valitsevast vägivallast olid nii valjuhäälsed, et USA Kongressi liige Leo Ryan otsustas asja koha peale uurima minna. 18. novembrl 1978 jõudis ta kohale, kaasa mõned reporterid ja Ameerika Guyana saatkonna esindaja Richard Dwyer. Kui Ryani komisjon oli oma töö lõpetanud ning valmistus lähedalasuvalt lennuväljalt kodu poole startima, lasti nad kõik automaatidest maha - peale Dwyeri, kes päses.

Ilmselt nägi Jones pärast tapatalguid väljapääsu üksnes ühises enesetapus, ning paar tundi hiljem oli Inimeste Tempel täis mürki võtnud surnukehasid. Jones ise lasi endale kuuli pähe. Kokku suri üle 900 inimese.

Also on FANDOM

Random Wiki