FANDOM

Üks asi, mida arvatakse veel põhjustavat kummituslikke juhtumeid, on heli. Sagedused, mis on madalamad kui 20 hz (infraheli), mida inimesed tavaliselt ei kuule. Kuid teadlased nagu Richard Lord ja Richard Wiseman on leidnud tõendeid, et infraheli võib inimestes tekitada kummalisi tundeid ruumis – ängistus, kurbus, tunnetatakse nagu keegi jälgiks, külmavärinad, rusutud meeleolu.

1999. aastal tekkisid suurbritannias Coventry Ülikoolis ühel õppejõul üleöö kogemused paranormaalsustega, ta tunnetas kellegi kohalolekut ja kuulis hääli, kui ta töötas oma laboris. Hiljem osutus kummituseks tema katkine monitor, mis tekitas infraheli tasemel 17-19 Hz. Pärast monitori vahetamist lõppesid ka paranormaalsed kogemused. Pärast seda avastust leiti ka paljudest teistest n-ö kummitavatest kohtadest infraheli allikaid ning paranormaalsuste tunnetus lõppes nendes paikades.

2003. aastal viidi läbi ka üks eksperiment, kus ühel rokk-kontserdil lasti koos muusikaga ka 17 Hz infraheli. Pärast kontserdil osalejate käest küsitlemist ütlesid paljud, et tundsid külmavärinaid ja kurvemat meeleolu ja ärevust kogu kontserdi vältel.

Also on FANDOM

Random Wiki