FANDOM

Reisiparvlaev Estonia uppus Läänemere põhjaosas ööl vastu 28. septembrit 1994. aastal kella 00:55 ja 02:03 vahel (UTC +2) sõites Tallinnast Stockholmi. Laeva pardal olnud 989 inimesest pääses eluga 137 (üks päästetu suri haiglas). Kõik 95 merest väljatoodud hukkunut identifitseeriti ja 757 inimest jäi kadunuks.

Parvlaev Estonia hukkus koordinaatidel 59° 23' N 21° 42' E umbes 22 miili kaugusel Utö saarest (157° kraadi edelas). Laeva vöörivisiir läks eraldi põhja.

Sügavus on hukupaigas 70–80 m.

Ilmastikutingimused Edit

Umbes kell 01.00 puhus õnnetuspaigal edelatuul kiirusega 18-20m/s ja määrav lainekõrgus oli 4 meetrit. Õnnetuse ajal sõitis Estonia vasakparda tihtlainetuses.

Laeva seisukord Edit

 Vaata ka artiklit Estonia tehniline seisukord

Vastavalt rahvusvahelisele uurimiskomisjonile oli laev merekõlbulik ja nõuetekohaselt ehitatud, kuigi selle seab kahtluse alla nii mõnigi teadaolev fakt.

Vastavalt paljudele tunnistustele oli visiiri vahelt varemgi vett sisse nirisenud, kuna selle konstruktsioon oli kaugelt liiga nõrk. Samuti ei olnud visiiri komandosillalt näha. Autotekil puudus ka veekindel vahesein. Selle osa pidi täitma ramp, kuid eest kukkudes tõmbas visiir ka rambi kaasa.

Evakuatsioon Edit

Evakuatsioon oli võimalik maksimaalselt paarikümne minuti jooksul, kuid sellest hoolimata mingit organiseeritud evakuatsiooni ei toimunud. Laevast välja pääsesid vaid need, kes kõige varem aru said, et midagi on korrast ära. Hiljem muutis aina suurenev kreen välistekile mineku võimatuks ning enamik inimesi jäid laeva sisemusse lõksu (välistekile pääses umbes 300 inimest).

Päästevarustust ei olnud võimalik sihipäraselt kasutada, päästepaate ei saanud alla lasta. Ainus võimalus oli võtta päästeparv.

Also on FANDOM

Random Wiki