FANDOM

Chupacabra 170x348.gif

Joonistus Chupacabrast

Chupacabra või Chupacabras (hääldatakse /tʃupa'kabɾa/), ka El Chupacabra või El Chupacabras on müütiline loom, keda olevat nähtud Kesk- ja Põhja-Ameerikas (Ameerika Ühendriikides, Mexicos, Puerto Ricol). Nimi tuleb hispaaniakeelsetest sõnadest "chupar" (imema) ja "cabra" (kits). Esimest korda olevat Chupacabrat nähtud 1995. aastal Puerto Ricol. Nimi tuleneb loomale omistatud omadusest kitsi rünnata ja nende verd imeda.

Väljanägemine Edit

Looma füüsilise väljanägemise kirjeldused varieeruvad. Oletatavalt on loom raske, väikese karu suurune ning tema selja peal on kaelast sabani okkad. Teda on kirjeltatud kui rohekashalli nahaga roomajat, kes on umbes 1 meetri pikkune ja liigub edasi hüpeldes nagu känguru. Ühe pealtnägija sõnul oli loom võimeline korraga 6 meetrit hüppama. Erinevates kirjeldustes on talle omistatud koera- või pantrisarnast nägu ja nina, kaheharulist keelt ja suuri kihvasid. On ka öeldud, et loom sisiseb või kriiskab ning jätab endast maha väävlihaisu.[1][2]

Teiste sõnul meenutab olen senitundmatut metsikut koera.[3]

Kõige põhjapoolsem koht, kus looma on nähtud, on USA Maine osariik, kõige lõunapoolsem koht aga Chile riik Lõuna-Ameerikas. Bioloogid suhtuvad Chupacabrasse kui ajutisse legendi.[4]

Ajalugu Edit

Esimest korda teatati Chupacabrast Märtsis 1995, kui kaheksa lammast leiti surnuna, kolm haava rinnas ning verest täiesti tühjaks imetud.[5]. Sama aasta augustis teatas Madelyne Tolentino, et on näinud looma Puerto Rico linnas Canóvanas, kus teatati 150 karilooma tapmisest.[6]. Arvati, et tapmine sooritati satanistide poolt. Hiljem teatati veel paljudest tapmistest, kus loomad olid verest tühjaks imetud.

Looma nägemised Edit

Juulis 2004. aastal tapeti Texases karvutu koeramoodi olend, kes küll hiljem koiotiks osutus.[7].

Aprillis 2006 teatati Chupacabra nägemisest esimest korda Venemaal. Ühe ööga tapeti ja imeti tühjaks 32 kalkunit. Samasugused teated tulid ka teisest lähedasest kohast 30 lamba kohta.[8].

Augustis 2006 kirjeldas Michelle O'Donnell USA osariigist Mainest "õela välimusega närilisesarnast looma pikkade kihvadega", kelle ta tee äärest surnult leidis. Loom oli ilmselt autoga pihta saanud ja identifitseerimatuks muutunud. Võetud fotodel meenutas loom tõesti kedagi koerasarnast, kuid kindlasti mitte ühtegi kohalikku koera- või hunti.[9]

Mais 2007 teatati Kolumbias 300 lamba tapmisest ja salapärasest ründajast.[10]

2007. aasta augustis teatas Phylis Canion Texase osariigis kolme veidra loomakorjuse leidmisest. Ta tegi neist pildid ja säilitas ühe pead külmas, et hiljem looma DNAd uurida. Tema farmis olid 30 kana verest tühjaks jooksnud ja see juhtis tema mõtted Chupacabra legendile. Analüüs teatas, et loom on raske nahahaigusega koiott.[11][12][13]

2008. aasta 11. jaanuaril tapeti Philippines 8 kana. Peremees nägi enda sõnul koerasarnast olendit.[14]

2008. aasta 8. augustil filmis Brandon Riedel Texase osariigis tundmatut looma. Loom nägi välja nagu karvutu koiott, kellel oli pikk koon, lühikesed esijalad ja pikad tagajalad.[15][16]

Video Edit

Väidetavalt peaks sellel videol olema näha Chupacabra

http://www.youtube.com/watch?v=SmHmnfgON4A

Viited Edit

  1. http://skepdic.com/chupa.html
  2. http://paranormal.about.com/od/othercreatures/a/10-creatures.htm
  4. Miried Gonzalez Rodriguez (Hispaania keeles). Dizfrazado el chupacabras. Puerto Rico: Primera Hora.
  5. On the Trail of the Chupacabras
  6. On the Trail of the Chupacabras
  7. "Chupacabra? Strange Animal Found in Elmendorf"
  8. "Chupacabra the Goatsucker Vampire Sightings Reported in Central Russia" (MosNews. Aprill 17, 2006.)
  9. "'Hybrid Mutant' Found Dead in Maine" (Associated Press. August 16, 2006.)
  10. 2, 2007/ARTICULO-WEB-NOTA_INTERIOR-3539469.html "Bestia' chupasangre asusta a los campesinos de Chiscas: ha matado 310 animales'" (El Tiempo. 2. Mai 2007)
  11. "Has a mythical beast turned up in Texas?" (August 31, 2007.)
  12. "Texas State researchers solve mystery of Cuero chupacabra". (Texas State University News Service. November 1, 2007)
  13. "Texas Woman Claims to Have Found Mythical 'Chupacabra'" (Foxnews.com)
  14. "'Blood Suckerkilling farm animals in Capiz'". (Inquirer. 11. jaanuar, 2008.)
  15. ""Legend Lives On'". (FOXNews. August 12, 2008.)
  16. "'Is this Texas' goat-sucker'". (CNN. August 11, 2008.)

Vaata ka Edit

Also on FANDOM

Random Wiki