FANDOM

Clarence Chiles ja John Whitted olid Ameerika Ühendriikide lennufirma Eastern Airlinesi piloodid, kes olevat 24. juulil 1984. peaaegu kokku põrganud kummalise torpeedotaolise esemega, mis nende läheduses lendas.

Juhtum oli mitmes mõttes tähelepanuväärne: see oli esimene kord, mil UFOt nii lähedalt nähti, pealegi olid mõlemad piloodid äärmiselt kogenud, usaldus- ja austusväärsed ning neid oli hinnatud teenete eest Teises maailmasõjas.

Ülevaade Edit

Varajasel hommikul 24. juulil 1984 lendasid Chiles ja Whitted Mobilest Alabamas Montgomerysse. Lennuk oli umbes 5000 meetri kõrgusel.

Millalgi kella 2:45 ajal hommikul märkas Chiles ähmast punakat pilve, mis meenutas lennuki heitgaase. Pilv oli neist pisut kõrgemal ja asus umbes poole miili kaugusel. Chiles märkas midagi, mida pidas reaktiivlennukiks; see oleks ka punakat pilve seletanud. Kiiresti said nad aru, et objekt ei meenutanud üldse lennukit, ning pealegi lähenes neile väga suure kiirusega. Chiles pidi lennuki kõrvale kallutama, et kokkupõrget vältida. Whittedi sõnul kadus UFO neist möödudes kõrgusesse.

Mõlemad mehed olid saanud umbes 15 sekundit objekti jälgida, see olevat meenutanud 100 jala pikkust sigaretti või torpeedot ja ületanud reaktiivlennuki kiirust kolmekordselt. Objekti kere olevat täiesti sile olnud ega tekitanud mingit häält.

Kaks nädalat hiljem kirjutas Chiles, et objektil olevat olnud kaks rida ristkülikukujulisi aknaid, millest paistis äärmiselt hele valgus, mis neid paariks sekundiks pimestas.

Enamik reisijaid magasid varajase hommiku tõttu, kuid üks neist, Clarence L. McKelvie, andis toetava tunnistuse: ta olevat aknast ebatavaliselt heledat valgust näinud.

Samal päeval oli objekti kohta teisigi tunnistajaid: Walter Massey, Robinsi Õhujõudude baasist Georgias kirjeldas sarnase objekti nägemist tund aega enne Chilesi ja Whittedi.

Seletusi Edit

Mõlemad mehed kinnitasid, et tegu ei olnud meteoriidiga, kuna neid olid nad ka varem näinud. Pigem meenutas see inimkätega valmistatud masinat.

Pentagon arvas esialgu, et mehed olid näinud ilmastikuõhupalli, kuid sellest teooriast taganeti. Õhujõudude esindaja sõnul oli tegu usutava juhtumiga. Ta lisas veel, et USAl pole ühtegi "tiibadeta kahekorruselist lennukit meenutavat masinat, mis enda tagaotsast 40-jalase tuleleegi välja suudaks pursata".

Astronoom J. Allen Hynek ütles, et kui mehed olid enda kirjeldustes täpsed, siis pole ükski astronoomiline seletus isegi kaudselt mõeldav.

Vaata ka Edit

UFOd 1940. aastatel

Viited ja välislingid Edit

Also on FANDOM

Random Wiki