FANDOM

 Vaata ka artiklit Bruce Lee

Bruce Lee, hiina päritoluga USA näitleja, stsenarist, rezissöör ning võitluskunstide treener, suri 20. juulil 1973. aastal. Surma hetkel oli ta 32 aastane. Surmapäeval külastas Lee enda produtsendi Raymond Chow kodu, kus nad mitu tundi arutasid filmi The Game of Death. Seejärel läksid mõlemad kaasnäitleja Betty Tingpei juurde. Chow, kellel oli kohtumine määratud, lahkus peagi. Kell 7:30 õhtul olevat Lee peavalu kurtnud ja Tingpei andis talle tableti Equagesicit (aspiriini tugevatoimeline erim). Peale seda heitis Lee korraks pikali. Kui Chow telefoni teel mõlemaid õhtusöögile kutsus, ei suutnud Tingpei Lee'd enam äratada. Kui Lee Queen Elizabethi haiglasse toimetati, oli ta juba surnud.

Kümme päeva enne surma, 10. juulil, oli Lee võtteplatsil kokku kukkunud.

Juba mitu kuud enne juhtunut levisid Hongkongis kuuldused Lee surma kohta.

Surma põhjus Edit

Bruce Lee kehal puudusid igasugused välistee vigastuste märgid. Lee'l oli tekkinud ajuturse; tema aju oli umbes 13 % suurem kui tavaolekus. Lahkamisel leiti tema kehast vaid Equagesici ja kanepi jälgi. Koroneri otsus oli üsna udune ning Lee surma täpse põhjuse kohta on meedikud vähemalt viis teooriat loonud.

Kahtlusalused Edit

On teada, et seitsmekümnendail nõudsid Hiina kuritegelikud ühendused nagu Triaadid seal elavatelt filmitähtedelt nn "katuseraha". Kõik teadsid, et Bruce Lee oli alati keeldunud selle maksmisest.

Levinud arvamuse kohaselt tapeti Lee vanade võlukunstide harrastajate ühenduse vandenõu tulemusena, kuna Lee oli õpetanud nende salavõtteid välismaalastele.

Veel on kahtlustatud Hongkongi filmiprodutsentide salakokkulepet, Hiina kommuniste, Briti luureteenistust, Hollywoodi vabamüürlaste looži või lihtsalt kadetsevaid võistlejaid. Ühe teooria kohaselt on Lee siiani elus, ta lihtsalt "tegi Elvist". Üksikud konspiroloogid ei välista Hiina muistseid deemoneid, kes Lee perekonda jälitanud olevat.

Also on FANDOM

Random Wiki