FANDOM

Bilderbergi grupp on esmakordselt 1954. aastal Hollandis Arnhemi linna lähistel asuvas Hotel de Bilderbergis, kogunenud majanduslikku ja poliitilist mõju omavate salastatud isikute kooslus.

Esimese kohtumise kutsus kokku Poola päritolu Joseph Retinger, kes tundis muret kasvava anti-amerikanismi ja Lääne-Euroopas kasvava kommunismi mõju pärast. Üritust asus toetama tollane Hollandi prints Bernhard, lisaks toetasid plaani Ameerika Ühendriikide Luure Keskagentuuri tollane juht Walter Bedell Smith ja Valge Maja. Ligi 150-liikmelise Bilderbergi grupi liikumapanevaks jõuks on ühine arusaam, et rahvuslike probleeme suudab kõige paremini lahendada internatsionaalselt meelestatud eliit.

Üks Bilderbergi grupi olengul osalenuid poliitikuid on endine Ühendkuningriigi Leibroistide partei kantsler Denis Healey. „Arvata, et me püüdleme ühtse maailmakorra poole, on liialadatud, kuid samas mitte üdini vale," teatas Lord Healey raamatu „Them: Adventures with Extremists" (e.k Nemad: seiklused ekstremistidega) autorile Jon Ronsonile. „Meie, Bilderbergi grupi liikmed tundsime, et enam ei saa edasi minna üksteisega põhjuseta kakeldes. Arvasime, et ühtse ülemaailmse kogukonna loomine oleks hea mõte."

Möödunud kuul kiitles Belgia vikont ja praegune Bilderbergi grupi eesistuja Etienne Davignon, et Bilderberg aitas luua ja kehtestada eurot ning sõnastas 1990. aastate alguses esimesena Euroopa ühise rahaühiku agenda.

Also on FANDOM

Random Wiki