FANDOM

"Belmezi nägudeks" nimetatakse alates 1970. aastatest Hispaanias Belmezi eramajas põrandale ilmuvaid kujutisi.

Nähtus sai alguse 23. augustil 1971. aastal, kui Maria Gõmez Camara väitel ilmus tema maja tsemendist köögipõrandale iseenesest justkui maalitud pilt mehe näost. Maria abikaasa Juan Pereira ning poeg Miguel hävitasid kujutise kirka ja kirvega ning valasid uue põranda. Nädal hiljem olevat aga samasse kohta uus nägu ilmunud. Belmezi linnapea, keda juhtunust teavitati, keelas põrandat uuesti ära lõhkuda ning lasi antud kohast betooni välja lõigata ning uurimiseks säilitada.

Maria maja, mida hakati turistide seas reklaamima kui "Nägude maja" (La Casa de las Caras), oli ehitatud 19. sajandil. Pärast nägude ilmumist korraldati maja all väljakaevamised ning pisut vähem kui 3 meetri sügavuselt leiti inimjäänused, mis maeti korralikult teise kohta ümber. Kahe nädala pärast ilmus põrandale järjekordne mehenägu, veel hiljem ka naisenägu, mida olevat ümbritsenud mitmed väiksemad näod. 1972. aasta kevadel ootasid juba sajad inimesed järjekorras, et "Nägude maja" näha. Sellest ajast peale on näod ebakorrapäraste vahedega ilmunud ja kadunud.

Uurimine Edit

"Belmezi nägude" fenomen on huvitanud nii parauurijaid kui skeptikuid.

Parauurijad Edit

Belmezi fenomeni peamised uurijad olid Hans Bender ja Germán de Argumosa. Bender märkis, et kujutised muutsid vahepeal näoilmet; aja möödudes tundusid need vananevat, mõnikord pandi tähele, et näokujud muutuvad vastavalt elanike tujudele. Siiski ei ole kumbki juhtumist kuigi põhjalikult rääkinud ega selle kohta midagi kirjutanud.

Andrew MacKenzie pühendas enda raamatus "Nähtav ja nähtamatu" (The Seen and the Unseen) esimese peatüki Belmezi juhtumile. Peamiseks takistuseks juhtumi põhjalikumale uurimisele osutus autori puudulik hispaania keel ning tõlgi puudumine Belmezis veedetud aja jooksul.

Kujutiste kallal tegi uuringuid ka Keraamika ja Klaasi Instituut (Instituto de Cerámica y Vidrio), kes tegi kahe väljalõigatud tsemenditükipeal mitmeid katseid. Tulemuseks öeldi, et tükkide pealt ei leitud mingisugust värvi. Keemilise analüüsi tulemus oli järgmine:

(Näidis A; näidis B %)
Tsink 0.96; 0.40
Baarium 0.02; 0.15
Vask 0.01; 0.16
Kroom 0.09; 0.02
Fosfor 0.06; 0.30
Plii 0.21; 0.06

Uuringutele on palju kriitikat osutatud: ei ole märgitud, milliseid nägusid analüüsiti, milline osa vastas ülalesitatud tulemustele, millised olid analüüsid, mida sooritati. Hoolimata tõigast, et Keraamika ja Klaasi Instituut on tunnustatud teadusasutus, avalikustati tulemused populaarses Hispaania ajakirjas Más Allá.

Skeptilised uurijad Edit

Also on FANDOM

Random Wiki